Oscar Klantenservice

Bij Oscar, streven wij naar klanttevredenheid en een belangrijk deel daarvan is feedback. Wij horen graag van u, als u vragen heeft over ons autoverhuur of problemen met uw boeking. U bent altijd welkom om contact met ons op te nemen via de e-mail, chat of telefoon. We zullen ons best doen om u zo goed mogelijk te helpen!

 
Voordat u contact opneemt met onze klantenservice, kunt u eerst de lijst met meest gestelde vragen doornemen. Komt u er niet uit? Wij staan voor u klaar!

Aangezien alle filialen van Oscar onafhankelijk zijn, moeten alle voertuigen altijd op dezelfde locatie worden ingeleverd waar ze zijn opgehaald.

Ja, al onze auto's kunnen worden bestuurd met categorie B rijbewijs.

Er is technisch gezien geen leeftijdsgrens of eis voor hoe lang u al een rijbewijs heeft wanneer u een auto huurt bij Oscar. Echter is er in sommige gevallen een leeftijdsbeperking bij het huren van bestelwagens, verhuiswagens, autotransporters of luxe auto's. Zodra u op de gewenste auto hebt geklikt, zal er worden aangegeven of er een leeftijdsbeperking geldt voor de geselecteerde auto.

Als u een auto huurt bij Oscar word er altijd een borg in rekening gebracht. Let op! U kunt de Borg alleen betalen via ons online betalingssysteem, dit kan met IDEAL of credit card. Klik hier, om meer te lezen over de borg en prijzen. 

Indien de annulering binnen 48 uur voor de ophaaltijd plaatsvindt, heeft Oscar het recht om het volledige bedrag in rekening te brengen. Als de annulering vóór de 48-uurs termijn plaatsvindt, hoeft u slechts 25% van de huurprijs te betalen. Voor vragen over annuleringen kunt u contact met ons opnemen via 085 208 84 64.

De prijs voor extra kilometers hangt af van het type auto dat u wilt huren en hoeveel kilometers u nodig heeft. U kunt ervoor kiezen om vooraf kilometers te kopen met korting. Een andere optie is om een standaardprijs per kilometer te betalen, gebaseerd op het exacte aantal gereden kilometers dat wordt bepaald door het type en de grootte van de auto. Meer informatie over prijzen vindt u hier.

Onze huurperiode is in principe van 's ochtends tot 's ochtends, maar de ophaal- en inlevertijd kan per vestiging verschillen. Het ophalen kan in veel gevallen later plaatsvinden, maar moet wel binnen de openingstijden van de locatie vallen. Sommige locaties hebben een sleutelbox. Op die manier kunt u de auto buiten de openingstijden inleveren; dit moet echter wel binnen de huurperiode gebeuren.

In de totaalprijs is altijd een aanrijding- en aansprakelijkheidsverzekering inbegrepen, maar in geval van schade wordt er een eigen risico gerekend. Wanneer u een verzekering met een lager eigen risico afsluit, kunt u uw eigen risico voor de huur verminderen. De prijs voor het afsluiten van een verzekering verschilt per locatie.

U kunt zeker met onze auto's naar het buitenland rijden. Als u met de gehuurde auto naar het buitenland wilt reizen, dient u wel een vergoeding te betalen zodat de verzekering ook in het buitenland geldig is. De vergoeding kan worden betaald tijdens het boekingsproces en de prijs kan variëren per vestiging.

Wanneer u een auto boekt bij Oscar, komt de informatie die tijdens het boekingsproces wordt ingevuld, ook op het huurcontract te staan. Tijdens het boekingsproces moet er ook informatie over de bestuurder en eventuele extra bestuurders worden ingevuld.

In de meeste gevallen is het mogelijk om de afmetingen van de auto's te zien wanneer u na een zoekopdracht op 'meer informatie' klikt bij onze auto's. Als de afmetingen er niet bij staan, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice via 085 208 84 64 of gemakkelijk via de chat.

Wanneer u een auto huurt bij Oscar, is pechhulp inbegrepen, omdat wij u met een gerust hart de weg op willen sturen. Het telefoonnummer voor de pechhulp vindt u bovenaan het huurcontract, dat u ontvangt bij het ophalen van de auto.

Bij Oscar accepteren wij geen contant geld, u kunt gemakkeijk betalen via ons online betalingssysteem met Ideal of credit card.

De brandstof is niet bij de prijs inbegrepen. De auto moet worden afgeleverd met hetzelfde brandstofpeil als bij het ophalen.

Andere personen zijn welkom om de auto te besturen indien zij als extra bestuurder / co-huurder vermeld staan en in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Het rijbewijs moet bij het ophalen worden getoond.

De auto moet in dezelfde staat worden afgeleverd als toen hij werd opgehaald. Als de auto tijdens de huurperiode vuil is geworden, moet hij worden schoongemaakt. Als u de auto niet schoonmaakt, worden er schoonmaakkosten in rekening gebracht.

Dieren en roken zijn niet toegestaan in onze huurauto's. Indien u de afspraken met het filiaal niet respecteert, zal u een vergoeding aangerekend worden.

Bij het afhalen van de auto dient u een betaalkaart, rijbewijs en passpoort/ID kaart mee te nemen.

De prijzen zijn inclusief autohuur, ongevallen- en diefstalverzekering, BTW en 100 km per dag. Daarnaast zijn er een aantal aankoopmogelijkheden, zoals de aankoop van extra kilometers, extra verzekeringen en accessoires.

De prijzen kunnen per vestiging enigszins verschillen, omdat Oscar een franchise-gebaseerd bedrijf is. De prijsverschillen gelden voor zowel de huurprijzen als de verzekeringen. Echter bent u altijd gegarandeerd van de prijs die is vastgesteld bij de boeking.

Als huurder van de auto bent u verantwoordelijk voor alle parkeerboetes en snelheidsovertredingen tijdens uw huurperiode. Als u de boete niet betaalt, zal Oscar het bedrag en administratiekosten voor het verwerken van de boete in rekening brengen.

Voor vragen over de huur of wijzigingen in de huur, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 085 208 84 64 of gemakkelijk via de chat.

U moet een geldig rijbewijs kunnen tonen. Als u net een rijbewijs heeft gehaald of om een andere reden een tijdelijk rijbewijs heeft, kunt u helaas geen auto huren bij Oscar. Als u geen rijbewijs uit een EU-land heeft, dient u een internationaal rijbewijs te kunnen laten zien.